söndag 12 oktober 2014

Veckans söndagslyx

Den har varit att göra nästan ingenting på hela dagen! Jag har bara förflyttat mig lite mellan balkongen och kökssoffan - virkat, läst och druckit kaffe och ätit frukt ... Fortfarande 25 grader och sol - underbart!

Barnbarnstjejen ringde framåt eftermiddagen - så glad jag blev :). Sista fotbollsmatchen för säsongen spelades idag och slutade med vinst. Trevligt!

Ikväll har jag mailat ikapp mig lite och fixat och donat på internet. Eftersom jag nu snart ska hem till Sverige igen passade jag på att beställa några böcker på rea - de kommer nog hem samtidigt som jag :). Så hämtade jag ut några gratisskålar jag fått genom någon kampanj och löste in panelpoäng till ett presentkort på 100 kr. Nu har jag garanterat trevlig post som väntar!

Kvällsplanen var att gå ner till Gyrosstället och köpa mig en vegetarisk "skepasti", två grillade pitabröd med ost och grönsaker emellan, mmm). Men där var stängt! Utanför vajade en röd ballong - kan det betyda att det var födelsedag i familjen, tro? Jag fick vandra vidare till tavernan ovanför hamnen, där jag åt grillad kycklingfilé istället.

Men, alltså, man kan väl inte bara stänga så där ... Jag får klaga imorgon :).

Syrsorna spelar högljutt utanför min balkong - så grekiskt det ljudet är för mig!

Inga kommentarer: