söndag 19 oktober 2014

Oj, vad jag har städat!

Och städat och städat ... Och packat lite - och så städat och städat ...

Nu är det klart, allting. Bara datorn kvar, och lakanen som jag bestämt mig för att ta hem och tvätta.

I förmiddags gick vi vår sista promenad för den här gången, W och jag. Men vi sätter igång igen i slutet av mars när vi kommer tillbaka efter vintern. Idag gick vi till Stora Grannbyn och tillbaka längs den lååånga, sega backen upp till Bergsbyn. Och så runt hela byn när vi kom ner igen. När jag kommer hem blir promenaderna helt utan backar, så jag fick passa på idag :). Hemma har jag redan en morgonpromenad inbokad med Promenadkompisen - på tisdag. Då ska det inte regna! Har jag bestämt.

Jag har checkat in på flyget också, och köpt båtbiljetten in till fastlandet. Internet är bra att ha :). Jag ska flyga hem så där tjusigt den här gången också. Affärsklass, med separat vänt-lounge och gratis mat.

Imorgon bitti släpper SAS billiga biljetter ända fram till 30 september nästa år. Jag har en idé att försöka titta i morgon bitti innan jag ger mig iväg härifrån. Biljetten ner hit i mars är bokad redan, men jag vill nog hem också ... Kanske.

Det känns lite konstigt att åka hem den här gången - jag är hemma här också. Lägenheten känns helt som min nu, inbodd och trevlig. Vädret har varit så fint den senaste veckan, med högsommarvärme (svensk, alltså) ett par dagar.

Nu har jag bara duschen kvar, och sovandet förstås.



Inga kommentarer: