söndag 26 oktober 2014

Planering :)

Morgonpromenaderna har blivit inställda 2 dagar i rad - i fredags pga dåligt minne hos Promenadkompisen (hon trodde att hon var ledig, men inte ...) och så igår pga av för mycket väder. Av o-typen, alltså. Regn och rusk.

Men idag, var det lite solsken och en fin höstdag, så vi kom ut en timme, äntligen. Sedan ägnade vi en timme till över en kaffekopp (varsin, alltså) med att planera motionerandet året ut. Och lite andra bidrag till ett hälsosamt liv - som att äta regelbundet och bra även om det tar emot, t ex.

Jag citerar Barnbarnstjejen, då i 4-årsåldern, då jag frågade en kväll om hon hade borstat tänderna ännu? Nej, men hon höll i tandborsten, "så nu är det bara resten kvar!"

Med detta citat menar jag att nu ska planerna helst genomföras också :). Fast det är vi väldigt bra på - envisa och viljestarka som vi är. Och tänk så mycket lättare det är att hålla igång motionerandet när man är två!

För övrigt är det trevligt att vara hemma i soffhörnet igen, med virknålen i högsta hugg och nya idéer i huvudet. Skapande är kul.

Imorgon bitti ska jag ut på promenad kl. 8. Så nu går jag och lägger mig.

Inga kommentarer: