måndag 20 oktober 2014

Hemresa

Tänk att det går så fort att förflytta sig mellan två slags liv? I morse steg jag upp nere i Grekland och nu är jag här hemma i Sverige. När jag kom här nere på gatan, rullande på mina väskor nu ikväll, så tänkte jag: "och nu ska jag bo här ett tag". Så känns det nu - jag bor på två ställen och "hemma" har blivit båda två.

Själva resandet har jag gjort så många gånger nu att jag knappt lägger märke till det :). Allt gick smidigt och jag passade förstås på att utnyttja business-loungen så mycket jag kunde. Vem vet om det blir fler gånger?

SAS släppte nya billiga flygbiljetter idag, ända fram till 30 september nästa år. Jag loggade förstås in tidigt i morse och kollade runt lite för att se vad som passade mina planer :) Jag hittade en hemresa i mitten av maj för under 900 kr, men sedan var det inte jättebilligt, precis. Men nu är våren klar, eftersom jag redan hade bokat nerresan i slutet av mars. Tanken är att jag sedan ska åka ner med Barnbarnstjejen 3 veckor när skolan slutar. Och tillbaka igen under hösten, förstås :).

Det ser ut som att jag bestämt mig för att stanna ett år till, eller hur?

2 kommentarer:

Lisa sa...

Du ska veta att jag verkligen beundrar dig att du klarar av att bo på två ställen.

Mitt grekiska liv sa...

Lite jobbigt ibland, men mest kul :)!
Och så uppskattar jag förstås din beundran.
*solar mig i glansen*