onsdag 8 oktober 2014

Det slutade regna

Och så småningom klarnade det upp och såg lite pålitligt ut ... Så efter en lunch bestående av 2 stekta ägg på smörgås begav jag mig. På promenad.

Redan efter 100 meter blev det stopp, jag hittade en engelsk bekant som inte var pratad med på länge. Men sedan gick det bättre :). Till Stora Grannbyn i rask fart, genom och runt om, tillbaka längs havet, runtom hela min egen by och UPPför den branta backen (fortfarande i rask takt, hu!) och sedan flåsande hemåt. Hurra vad jag är bra.

Jag hade blivit lite löst inbjuden till eftermiddagsträff på en taverna/bar. De engelska "utflyttarna" (kallas expat's på engelska) brukar ses där ganska ofta. Varje dag eller så ... En kärntrupp, med lite löst folk som kommer och går. Som ett experiment bestämde jag mig för att gå dit :).

Kära nå'n, vad det ryker och kluckar om dem! Det är roligt att ha blivit lite lagom bekant med dem och jag kommer inte att bli en trogen gäst där på eftermiddagarna ...

Imorgon ska vi visst bli av med strömmen igen hela dagen. Fast anslagen sitter inte överallt, så jag är inte helt säker. Idag var det Grannbyns tur att ha det primitivt. I vilket fall ska jag ta halv 8-båten över till Stora Grannön för diverse inköp och postande av grytlappspaket. En nyttig sak jag ska leta efter är en lampa man kan sätta på den lilla gasflaskan - det verkar så smart! Och absolut behövligt om vi är utan ström när det mörknar ...

Inga kommentarer: