fredag 10 oktober 2014

En helt vanlig oktoberfredag på Smulan

Morgonkaffet blir på något sätt godare när jag kan dricka det på balkongen i morgonsolen. Där sitter jag och vaknar till, samtidigt som byn börjar röra på sig lite långsamt och  lyssnar på tupparna när de jobbar på med sitt. Galande.

En långpromenad på 2 timmar, ner till stenstranden på västsidan med Promenadkompisen W och hennes man, i underbart väder! En varm sol och nästan vindstilla. Bland pinjeträden blommar vild cyklamen överallt. Havet, träden - bara så fantastiskt vackert. Och jag påminns långt in i mig om varför jag väljer att bo här nere några månader varje år. En stilla vardagslycka ...

Under dagen har jag sett en gammal tant (75-80?), hon bor nere vid korsvägen, jobba på ordentligt med sin mur mot gatan. I svart klänning och vitt huckle började hon i förmiddags med att knacka loss all lös puts.
Ikväll, när jag gick ner för att äta en grekisk sallad till kvällsmat, strax efter att det mörknat - då höll hon fortfarande på, nu med att lägga på ny puts! Hucklet lyste vitt där i mörkret ...

På väg hem efter maten hämtade jag upp tvätten. Den hänger nu ute på havsbalkongen - tänk att kunna hänga tvätt med havsutsikt :). Och så gott den doftar imorgon!

Nu: över till virkning och TV.

Tänk vad livet kan vara gott ...

Inga kommentarer: