fredag 17 oktober 2014

Längtan

Tänk vad upp-och-ner det kan bli ibland. I eftermiddags satt jag en stund på balkongen med kaffet och njöt av den ljumma luften. 26 grader trots moln och blåst. 17 oktober. När jag satt där och tittade upp mot berget, samtidigt som jag hörde havet på andra sidan huset - då drabbades jag av längtan. Åh, vad jag ser fram emot att komma tillbaka i slutet av mars! Och då har jag inte ens hunnit åka härifrån ännu ...
Det låter nästan som om det blir ett år till här i lägenheten. Fast jag bestämt att jag inte bestämmer mig förrän i vinter.

Det börjar dra ihop sig nu - jag misstänker att söndagen kan bli lite stressig med allt det där sista. Hoppas jag kommer ihåg allt, bara. Annars får jag stiga upp förfärligt tidigt på måndag morgon ... Båten går strax före 9, från grannbyn - det blir en liten morgonpromenad :).

Idag tog vi en långpromenad. 2 timmar fram och tillbaka till västra stranden. Det var skönt med lite molnighet - svetten rann inte i hårbotten som den brukar göra!

Ikväll åt jag grekisk sallad nere på Gyrosstället, samtidigt som jag försökte ordna med diverse praktikaliteter: avläsning av vatten och el, en sista tvätt av kläder och så måtten på de där bägge killarna som beställt varsin tröja ...

Nu ska jag gå och lägga mig med en bok :). Som jag måste ladda över från datorn till läsplattan först - kom jag ihåg just nu. Okej, jag ska snart gå och lägga mig med en bok.

Inga kommentarer: