torsdag 9 oktober 2014

Snabb tur

Det var mörkt i morse när jag steg upp. Mycket mörkt, och klockan var halv 7. Kaffe och nättidning, sedan gav jag mig ner mot lokalbåten, där jag träffade på Hotellägarinnan som alltid bjuder upp mig på kaffe. Det gjorde hon idag också :).

Med raska steg mot postkontoret - där jag fick vänta i 20 minuter. På en enda person ... Och jag blev allt hungrigare. Men grytlappspaketet är nu på väg till Sverige och jag tog vägen om närmsta bageri för att köpa ett gott bröd - och en gående frukost. Miniostpajer (verkligen mini-mini) och ett par minikorvpajer (bara mini) i en påse, att smaska på under promenaden till stora mataffären.

Det var mycket jag inte hittade, men en ny toaborste, fönsterputs (ja, jag ska storstäda. Snart.), skorpmjöl samt choklad och vin till mamma. Då blir hon glad.

Snabbt vidare till garnaffären för att kolla in sortimentet av tröjgarner - mina båda Hyresvärdar vill ju ha varsin stickad tröja. Helst med huva också. Rätt färger hittade jag, till (åtminstone för mig) rimliga priser. Men utan den där strukturen jag behöver. Det får bli en runda på internet också för att jämföra priser och kvaliteter innan jag bestämmer mig.


Tiden var knapp - det är bara 1½ timme mellan båtturerna, men jag hann! Promenad i solen och kaffe hos W efteråt. Fantastiskt soligt har det varit idag - det var över 50 grader i solen på min balkongvid 15-tiden. Min termometer gillade inte så mycket värme, den kan bara räkna till 49,9.

Förutom en dag med moln så ska vädret hålla i sig en vecka framåt. Det gillas. Jag måste ju tanka solljus innan hemresan :). Att ha till vintern.

Inga kommentarer: