tisdag 21 oktober 2014

En härlig dag

Härlig från början till slut :).

Jag sov som en stock mellan 10 och halv 7 i natt, och vaknade helt utsövd och ganska fylld med energi. Morgonpromenad med min efterlängtade Promenadkompis (som jag gladde med en påse grekiska tomater) i 1 ½ timme medan vi försökte prata ikapp oss. I härligt höstväder, dessutom! En ren njutning.

Storhandling i mataffären - det tog sin stund eftersom här var tomt på det mesta. Och en sen men god frukost. På svenska! För första gången på länge. Jag läste ikapp mig på gratistidningarna under tiden, så nu är det klart.

Lite undanröjning runtom i lägenheten och ordnande med garn - det kom ett beställningsmail på 4 grytlappar innan jul - perfekt nu vid hemkomsten. Och garn hade jag ...

Mamma ringde, en ganska lång stund, men vi blev ändå avbrutna av min bästa Barnbarnstjej som kom hit när skolan slutade - åh, så roligt det var att se henne! Jag har lett hela eftermiddagen, varje gång jag tittat åt hennes håll. Och så har jag lyssnat och lyssnat och lyssnat på allt om skola och gymnasieval och kompisar och familjehändelser. Och lagat mat åt oss - det var roligt att få middagssällskap första dagen hemma.

Så kan det hända att jag har påpekat en gång eller två (eller 7) att hon glömde bort min födelsedag i förra veckan ... Hon såg åtminstone passande skamsen ut (de 3-4 första gångerna), och en kram fick jag :).

När hon begav sig till fotbollsträning i regn och rusk gav jag mig på det administrativa - betalade några räkningar, skrev listor (åh, vad jag gillar listor) och sorterade undan det mesta som samlat sig medan jag varit borta.

Nu är jag rätt trött igen - det tar några dagar att ställa om sig från den grekiska tiden. Lite virkning till, sedan blir det säng och bok.

Inga kommentarer: