tisdag 1 september 2015

Varmt, varmare ...

Idag har jag inte orkat gå ut förrän vid halv 8 i kväll. Men jag är uppackad, sorterad, undanstoppad och klar.  Och så har jag sopat mina bägge balkonger och trappan. Allt detta redan på morgonen - sedan steg temperaturen nämligen.

Då flyttade jag ut mig med bok, virkning, en stor flaska vatten och en rejäl bit vattenmelon på balkongen och där blev jag kvar. Utom när vattenmelonen tog slut då och då. Det var svalast där: 35.4 gr i skuggan. Det är varmt.

Det är inte helt lätt att ställa om, faktiskt. Bara det att försöka sova när det är ca 30 gr, när det natten innan var 20 gr. Luftkonditioneringen når inte ända in dit, så jag är överlycklig för min lilla fläkt!

Ikväll har jag ätit med Engelskan och hennes man och pratat ikapp det viktigaste. Och så träffade jag Bokbytarna som råkade gå förbi och kom in för att hälsa - de har redan hunnit vara här några dagar. De höll med om att det var varmt :).

Jag har hunnit titta på mitt hav i alla fall - det ligger där lika fint som vanligt. En dag till, så känner jag nog att hela jag är här.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Hur länge kommer du att stanna på Smulan?

Mitt grekiska liv sa...

Länge! Jag åker hem 22 oktober, innan det börjar blåsa för mycket här.

Lisa sa...

Oj! Då hinner du njuta en hel del av både sol, bad, god mat och dryck :-) Och trevligt sällskap.