söndag 6 september 2015

Nytt rekord ?

Jag tror faktiskt att idag varit den varmaste dagen jag varit med om här på Smulan. Vid 17-tiden hade jag 40,3 gr på min havsbalkong, där det inte är sol. Jag gick in och drack mitt kaffe under luftkonditioneringen istället för att stanna därute ... Och här är jag kvar :). Full av vatten och vattenmelon.

Jag lyckades riva ner draperiet vid ytterdörren i eftermiddags, attans. Hyresvärden P satte upp det dill mig i juni. Bra som isolering både på sommaren och på vintern, men nu ramlade det ner. ¨Tur det ska bli svalare imorgon. Bara 28 grader enligt prognosen. Min mamma muttrar därhemma om att det kanske ska gå ner mot 5 grader under natten, men hon tycker nog också att det är lite i varmaste laget härnere.

Fördelen med att behöva hålla sig i stillhet är att jag får en hel del virkjobb gjort. Det är härligt. Fast ikväll ägnade jag mig en stund åt en stickad sjal jag ska ha med till novembermässan. Den blir jättefin!

2 kommentarer:

Lisa sa...

UH...så varmt du har. Jag skulle storkna i den värmen.

Mitt grekiska liv sa...

Jag storknar! Det här är lite för bra, det brukar vara svalare i september.