onsdag 23 september 2015

En härlig dag :)

Upp tidigt, iväg till Stora Grannön med ett grytlappspaket och tillbaka med storhandlingen gjord. En promenad bort till Stora Grannbyn med Promenadengelskan och raskt byte till baddräkt med sikte Hotellpoolen.
Det var nämligen väldigt strömlöst hemma, så jag tänkte mig lunch däruppe (de har gas att laga mat på ) tillsammans med en god bok och grytlappsledigt :). Det blev helt nya planer, för vilka hittar jag vid poolen? Mina go'a grek-amerikanska vänner som jag inte sett sedan ifjor när jag var gäst i hos dem i Aten för några dagar. Jag blev så jätteglad! Åhh, så roligt. Precis lika trevliga och intressanta som vanligt!

Det blev en jättegod lunch nere vid stranden, fyllda tomater och paprika, rostade i ugnen och lite uppvärmda över en gaslåga. Men smaken! Mmmm ...
M och jag tog oss också ett dopp i havet som inte alls var särskilt kallt. Varmare än vårt svenska sommarhav!

Ikväll har vi ätit pizza tillsammans och sedan tagit en drink uppe på Hotellet. Där fick jag säga hej till flera nyanlända engelska bekanta, och hej då till dem som lämnar ön innan jag kommer tillbaka från London. September är verkligen en intensivt social månad här på Smulan!

Även imorgon är vi strömlösa. Jag måste börja fundera på vad jag ska ha med till London. Jag har efter intensivt letande från golv till tak hittat min engelska växel (jag hade lagt den på ett bra ställe, det visste jag), tack vare min vän som föreslog att jag kanske lagt dem i stövlarna jag ska ha på mig när jag åker? Det hade jag ...

Medan jag letade hittade jag mera garn, som jag (också) totalt glömt bort. Jag har nästan bestämt mig för att inte ta med mig 2 kg dator till London (främst med tanke på ev shopping) så om jag inte hörs av mera har jag kommit bort. Jag kan snart inte släppas ut, tror jag.

Inga kommentarer: