fredag 18 september 2015

Senaste nytt

Jag hade precis börjat berätta att ingen ännu sett till vår lilla ö-buss sedan den for. Taxibilarna däremot, de har ilat fram och tillbaka mellan båtturer och byar och skolor.

Men istället fick jag den rykande färska nyheten att bussen nyss kört av bilfärjan. Nu förstår jag plötsligt hur det kommer sig att information verkar ha vingar här på Smulan :). Ikväll flög den hit.

Jag fick helt enkelt ett sms från Bokbytarna som däruppe på sitt tak har en fantastisk utsikt över Byns hamn och alla som kommer och går den vägen.

Den ovanligt varma värmen vill inte släppa taget här nere - både igår och idag har det varit 34 grader på eftermiddagen. Ett par promenader har vi ändå lyckats få till, med lackande svett, förstås :) Simmat i poolen har jag också gjort, fast mindre än jag brukar. Och så fikas det till höger och vänster, bjuds på middag och pratstundas. Samtidigt som jag virkat i rasande fart för att få iväg ett stort paket med grytlappar till Sverige innan jag åker till England i slutet på nästa vecka.

Inför den resan har jag nu ordnat med transporterna mellan flygplatsen och London samt hämtat in information om de bästa shoppingställena :). Unga Damen måste ju få åtminstone någon present från England, dit hon så gärna vill åka. Och jag behöver nog en liten present, jag också.
Om det finns den minsta chans att hinna med ett besök på Tate Modern (modern konst) så vill jag hjärtans gärna klämma in det också!

Och så har jag ett litet mysterium jag behöver lösa - Byns lärarinna, som bor under mig, hon har inte kommit tillbaka efter sommarlovet. Men det ser inte utflyttat ut där nere. Hmm ...

Inga kommentarer: