måndag 7 september 2015

Svalare ...

Några 28 grader som prognosen sa har jag förstås inte sett till här, men jag hade ca 38 grader på eftermiddagen. Och nu börjar värmen faktiskt ta på mig - jag har haft huvudvärk större delen av dagen, och inte känt mig "riktigt bra". Nästan lite snurrig. Luftfuktigheten har varit högre idag, det kanske är därför.

Vi gick ändå en liten bypromenad i förmiddags, Promenadengelskan och jag. I sakta mak, något annat är inte möjligt. Sedan försökte jag installera mig vid poolen, men gav upp efter ett par timmar när det bara blev varmare och varmare. Jag fick mitt kaffe och en titt på Hotellbebisen innan jag gick hem och gömde mig i mitt luftkonditionerade kök. Tillsammans med mera vattenmelon och en stor flaska vatten, förstås!

Bokbytarna tittade upp dit också, för att lämna vidare några böcker. Jag älskar böcker! Julafton varje gång :). I morgon kväll ska vi ut och äta tillsammans.

Inga kommentarer: