torsdag 10 september 2015

Socialt intensivt :)

Idag har värmen äntligen sjunkit under 30 grader - det känns underbart! Hela veckan har jag känt mig lite små-yr, trött och konstig, men idag har jag mått mycket bättre! Härligt.

Jag har haft det väldigt socialt och trevligt den här veckan : middag med Bokbytarna i tisdags, middag med ett annat svenskt par i går kväll på Hotellets takterrass (ända till halv 1! jag som brukar somna senast halv 11) och idag lunch och fika och Rummikub-spelande hela eftermiddagen hemma hos Promenadengelskan och hennes man. Vi har suttit i skuggan på deras terrass och njutit av behagliga 29 grader.

Vi promenerade också en liten runda i förmiddags - det var jätteskönt efter flera dagars uppehåll! Vi fortsätter i morgon, fast då blir den lite kortare. Jag väntar nämligen på gäster till förmiddagskaffet :). Det är Bokbytarna som tittar in en sväng på väg till stranden. Tyvärr har jag inga böcker att lämna vidare ännu, men det hinns nog med innan de åker hem i slutet av september.

Nu går jag och lägger mig, det blev ju lite sent i går kväll ...
(för säkerhets skull påminner jag om att jag är en timme före Sverige)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Ensam tid har du inte alla dagar märker jag :-) Roligt att ha lite folk att umgås med.

Mitt grekiska liv sa...

Det är gott att kunna bygga upp ett liv här också - det blir alltmer två hem :).