fredag 1 juni 2018

Förstasides-nytt!

Min Unga Dam hamnade minsann på förstasidan i dagens lokaltidning! Med namn och allt. Hon, och en av hennes klasskamrater pysslade med en sko. Inne i tidningen var det ett helt uppslag om studentbalen - och där var hon förstås med igen, på en fin gruppbild den här gången.

Sådant gläder ett farmorshjärta :).

Jag skrattade lite för mig själv också - det var nämligen så att jag berättade om balen och att det skulle tas bilder av lokaltidningen för Kollegan därhemma när hon ringde för ett par dagar sedan. "Du vet ju hur hennes klänning ser ut", sa jag. "Så du kan hålla utkik efter henne".  -Jag tror att hon var lätt att hitta ;).

Morgonen tillbringade jag med att gå igenom de 100 bilderna som Sonens sambo tog igår och spara de bästa 58 st ...

Sedan dök Bokbytarna upp med en söndags-DN till mig - så roligt att se dem igen! Och så roligt att se en söndags-DN igen! Eftersom idag har varit den absolut varmaste dagen hittills bestämde jag mig för att sitta på skuggbalkongen mot havssidan och läsa DN hela eftermiddagen. Det var nästan vindstilla också - det blev det inte svalare av. Jag gick bara ner och fyllde på fruktförrådet - äpplen, nektariner och så förstås en vattenmelon till.

Fullproppad med frukt och vatten och en liten bit fetaost som blev mellanmål tillsammans med några pistagenötter beslöt jag mig för att middag var något onödigt idag :).

Inga kommentarer: