måndag 18 juni 2018

VM och ärenden

Inte ens jag har missat att det pågår ett VM även om jag nog gärna hade försökt. Eftersom Unga Damen, fotbollsspelaren, befann sig nere hos mig i Grekland förra veckan så gick det inte att komma undan ;).

I fredags var det storbildsskärm i Grekland som gällde, idag var det en liten TV hemma i mitt svenska vardagsrum. Det gick bra det också.

Fördelen med att sitta hemma i soffan var att jag både kunde ringa försäkringsbolaget om min tappade surfplatta och färdigställa den lilla virkade väskan som bonus-barnbarnet ska få i midsommarpresent. Väskan var roligare än försäkringsbolaget, kan jag säga. Efter dryga två år värderas min surfplatta till 45 % av nypriset idag. Minus självrisken, förstås. Summa summarum ca 1000 kr till mig, som bidrag till en ny platta som kostar 5 500 kr idag. Suck ...

Nu är jag ju inte riktigt den som bara accepterar när saker går mig emot, så efter några frågor tog försäkringskillen reda på att den KAN gå att reparera. Så imorgon bitti ska jag skicka iväg plattan, och det påstås att det ska gå väldigt snabbt att bedöma om den går att reparera till rimlig kostnad. Dessutom verkar det som om jag får en ersättningsplatta medan reparationen pågår. Firman var i alla fall supersnabba med att maila alla instruktioner till mig - 5 minuter efter att jag lagt på luren hade jag fått mail!

Tyvärr fick jag ingen ersättning för min stackars stukade fot, varken på reseförsäkringen eller olycksfallsförsäkringen - jag hade behövt gå till doktor eller sjukhus och betala för vård för att få ersättning. Att foten har gjort förfärligt ont kan inte försäkringsbolaget hjälpa mig med :).

I förmiddags var jag och klippte mig, det var skönt! Sedan har jag pysslat med den lilla högen med pappersarbete som blev kvar efter sorteringen igår. Ändrat tider, efterlyst tider. Nu har jag ordnat det mesta - bara en läkartid kvar att boka. Nya tag imorgon!

Inga kommentarer: