onsdag 13 juni 2018

Ung Dam, trilskande fot och tappad platta

En sammanfattning i korthet av senaste veckans händelser så här långt.

Min stukade vänsterfot har inte blivit så väldigt mycket bättre, tyvärr. Jag använder den sådär lagom mycket - den får ju inte stelna till för mycket och inte heller bli överansträngd. Så jag linkar runt i byn i långsam takt.

Men jag har stor hjälp av min härliga Unga Dam. Henne använder jag som krycka när jag ska i och ur havet, hon drar upp mig från stolar när jag inte lyckas själv och hon går till bageriet varje morgon för att handla bröd :)

Även bortsett från nyttan jag har av henne just nu, så är det så roligt att ha henne här :). Vi har ätit god mat med Engelskan och hennes man, vi har badat i pool och vi har badat i hav, solat och ätit glass. Ikväll ska vi upp till Stora Hotellet tillsammans med Bokbytarna för ännu en trevlig kväll och ännu mera god mat.

Mina elektroniska besvärligheter fortsätter ... Jag hann knappt få min efterlängtade kamerasladd förrän jag tappade min surfplatta i köksgolvet så den sprack från kant till kant! Helt oanvändbar är den ...

En snabb koll på nätet visade att den modellen inte längre finns att köpa och att ingen nyare modell kommit ut. Att byta glas/display skulle kosta minst 4 000 kr. Suck.

Det får vara tills jag kommer hem, då ska jag ringa försäkringsbolaget där jag har min hemförsäkring kompletterad med allriskförsäkring (hette drulleförsäkring förr och täcker det inträffade exakt) och höra om de ersätter skadan.

Inga kommentarer: