lördag 23 juni 2018

Glad midsommar!

Här hemma hos mig skiner solen och det är runt 20 grader - det perfekta midsommarvädret. Nere på Smulan verkar det vara regn och dunder, enligt vad min telefon berättar för mig.

Igår morse, midsommarafton, vaknade jag av en rejäl åsksmäll och strax efter följde världens hagelskur! Bland de största hagel jag sett någonsin. En stund senare var det dags igen, åska och en ny hagelskur.

Först idag ska jag fira midsommar :). Jag ska åka in till Sonen och hans familj för att äta en variant på midsommarmat - med lax av olika slag, en romsås och stekt nypotatis. Det serveras säkert kokt nypotatis med gräddfil och matjessill också - men det kan jag inte få i mig! I vanlig ordning är jag usel på midsommartraditionerna - jag gillar ju bara gräslöken och jordgubbarna :). Sonens sambo tyckte att det var väl inga problem, jag kunde få gräslök på mina jordgubbar då blev jag väl nöjd? Jag bad ödmjukt om att få gräslöken serverad bredvid ;). Det har utlovats!

För att bidra till midsommar stämningen har jag virkat ett litet "totteband" till Unga Damen att ha i håret. Lilla E, bonusbarnbarnet, får ett litet blomsterband att ha i håret, inköpt i Grekland. 
                      

2 kommentarer:

Lisa sa...

Halloj :-)
Nu var det verkligen länge sedan jag var här. Hoppas att allt är bra med dig och att du haft en trevlig och lugn midsommarhelg.

Mitt grekiska liv sa...

Förlåt Lisa, jag har helt missat din kommentar! Jag har det bra :) Har sett att du i stort sett lämnat bloggandet. Hoppas allt är väl med dig också ;)