fredag 15 juni 2018

Intensiv vecka!

Jag fick ett litet försynt klagomål ikväll ... Det skrivs inte tillräckligt på bloggen just nu :). Jag skyller detta HELT på Unga Damen, som på något vis lyckas uppta det mesta av min tid!

Om man som hon bara har en vecka på sig att sola, bada och  semestra och kommer ner till en Farmor som strosat runt i godan ro här nere på Smulan i 3 månader - då krockar våra respektive hastigheter en aning. Jag hinner ju inte ens läsa tidningen på morgonen! För då ska vi iväg till strand eller pool, helst genast, förstås :).

Igår tillbringade vi hela dagen nere på sydvästra hörnet av Smulan, i vår favorit-badvik med kristallklart turkosblått vatten och underbar vit sandbotten (när en väl tagit sig förbi stenarna längst in).

Idag låg vi nere vid stranden större delen av dagen. Där hade vi sällskap av Bokbytarna, som följde med hem och tog över en del lästa böcker och lite frysta grönsaker samt en yoghurt som blivit kvar. Resten av de lästa böckerna (jag hade 44 st till att börja med - vårens skörd) bar jag upp till Stora Hotellets bokhylla. Och Unga Damen tog sig ett dopp i poolen, förstås.

Lite packning och lite röjning hann vi med innan det var dags för en sista taverna-middag, på tavernan nere på hörnet mitt i byn. Grekiskt, ljuvligt och väldigt gott! Med undantag för en dåligt kryddad moussaka, tyvärr. Vi fick återigen sällskap av Bokbytarna, och när maten tagit slut promenerade vi ner till en av barerna som visade fotbolls-VM (Spanien-Portugal) på storbildsskärm. Väggen bakom skärmen är bara en plastvägg - så bilden svajade en del när det kom en vind. Herr Bobytare kommenterade det med att det måste vara jobbigt att spela på en plan som gungar så ;).

Nu är vi hemma efter en lång dag. Imorgon är det hemresa, men inte förrän på eftermiddagen. Sista packning, städning och stänga ner allting vad gäller el och vatten, bära in balkongmöbler och sedan blir det poolbad ett par timmar innan taxin kommer och hämtar oss.

Imorgon kväll (ikväll, rättare sagt) är jag hemma i Sverige igen. Det känns konstigt!

Inga kommentarer: