tisdag 5 juni 2018

Varmt

Nej, jag har inte sökt jobb idag heller. Det är för varmt, tycker jag. Istället gick jag ner och lade mig under en bambumarkis nere vid sjösidan. Där fick jag väldigt snart sällskap av Bokbytarna :).

Tidiga kvällen har jag däremot ägnat åt biljettbokning. På lördag anländer ju Unga Damen till min stora glädje, och jag ska åka in till fastlandet för att möta henne. Det betyder en båtbiljett in till fastlandet och två biljetter tillbaka, och för mig 8 timmar på båt och buss ...

I den kommande värmeböljan, förstås.

I alla fall letade jag fram båttider åt oss och det kommer att fungera! Sedan bestämde jag mig för att boka biljetterna online, för att se hur det gick - utan större förhoppningar!

Min biljett till fastlandet gick alldeles utmärkt att både boka och betala via internet, så förvånad jag blev :). Våra båda biljetter tillbaka hit ut gick alldeles utmärkt att boka, jag fyllde i av hjärtats lust. Nästan allt utom mina föräldrars namn ville de ha. Sedan skulle jag betala. Det gick inte, deras betalningssida var för gammal för min dator ...

Så där satt jag - undras om biljetterna nu ÄR bokade, eller föll alltihop när biljetterna inte gick att betala?

För säkerhets skull bestämde jag mig för att cykla bort till biljettkontoret i Stora Grannbyn när kvällsbåten kom in (biljettkioskerna är bara öppna i samband med ankomst och avgång) och kolla om det fungerat.

Det vet jag fortfarande inte. Det är nog så att biljettkiosken bara är öppen i samband med avgång - för den öppnade inte alls när kvällsbåten kom, och la till för natten! Eftersom jag ville ha ut åtminstone någon nytta av den där cykelturen köpte jag mig en glass och satt en stund och tittade på havet. Och blev så mätt att jag hoppar över middagen ikväll.

Inga kommentarer: