fredag 8 december 2017

Sverige-landning

Jag har varit hemma i Sverige nu i nästan 2 månader - till min förvåning gick hemresan som planerat! Inget inställt flyg, inga förseningar, inga stormar ...

Mitt svenska hem hade längtat efter mig, tror jag. Köket stod där med ledsna köksluckor och väntade, allehanda småsaker ville bli färdigfixade. För att inte tala om hur hög den samlade posten hade byggt upp sig!

Jag började med att fylla år, förstås, bästa chansen att träffa familjen och vännerna för första gången på länge:). Och promenaderna med Väninnan återupptogs med det snaraste.

När jag bara hittat upp ur post-berget fattade jag ett oväntat beslut: Jag ville börja träna! Även om jag håller mig igång för det mesta är det flera år sedan jag tränade på gym. Tyvärr kom jag av mig helt när Kollegan började på gruppträning och övergav mig ;). Sedan dess har jag inte riktigt hittat energin att komma igång på egen hand - men nu fanns den där plötsligt igen, energin! Underbart!

Så efter lite letande bland de gym som finns tillgängliga valde jag det som passar mig bäst, både aktivitetsmässigt och ekonomiskt. Så två gånger i veckan går jag på cirkelträning i grupp, en gång går jag på zumbagrupp. Cirkelträningen kombinerar styrketräning med balans och kroppskontroll, på zumban viftar jag runt med olika kroppsdelar helt i otakt med musiken och blir helt andfådd. Det kallas konditionsträning på gymspråk. Men roligt har jag!

Planen är att hålla igång mig tills det är dags att flyga söderut igen till våren.

Inga kommentarer: