torsdag 14 december 2017

Gratis, gratis och rena fyndet

Ganska länge var mitt gratisletande satt på sparlåga (helt omedveten lustighet!), men nu i höst har jag letat runt igen. Lite jobb kostar det, men belöningen är, för det mesta, värd ansträngningen.

Inget letande alls krävdes det för att få en e-bok av Anders de la Motte, Slutet av sommaren, för den fick jag idag som en fin julklapp av Skånetrafiken.
   


Ett bra erbjudande för mig som gillar pizza kom från Dr Oetker: Köp 3 frysta pizzor och få 3 pizzor gratis. Här hittar du erbjudandet om du också gillar pizza:                                            
http://www.oetkerkampanj.se/
 
En prova-på-nyhet gav jag mig in i - via DN (som jag prenumererar på) fick jag prova            "Kökets Box" för 1 kr. Egentligen är det en prenumeration, med en box varje månad som     innehåller blandade mat- och bakprodukter, men jag säger förstås upp den efter den första boxen. Normalpriset är 129 kr. https://www.koket.se/box/                                                         

DN:s adventskalender har också gett mitt en bok i julklapp, detta var "Solitärer" av Anna        Jörgensdotter. En bok jag nog aldrig hade hittat på egen hand, men det är alltid kul att prova nya författare.                                                                                                                                 
    
Också från DN:s kalender: jag får en månads provprenumeration på "Bookbeat", där jag kan läsa eller lyssna på digitala böcker. Jag vet absolut inget om bokutbudet där, men det            finns säkert något jag gillar :). Om jag kommer ihåg det kommer det en recension när jag       provläst.                                                                                                                                        

Jag har nått upp till utbetalningsgränser i flera av mina enkätpaneler. Jag kanske har glömt något nu, men jag tror att jag begärt ut 1250 kr, dels i kontanter via Paypal, dels i                 presentkort. På årsbasis tror jag att jag tjänar in 2-3000 kr.                                                     

Inga kommentarer: