tisdag 12 december 2017

Äntligen!

Nej - det här handlar inte om Nobelpriset i litteratur. Utan om en lång och mödosam väg till att få tillbaka pengar ...

I juni blev mitt flyg inställt av Norwegian. Jag skulle flyga hem efter tre månader på Smulan. Halvvägs till flygplatsen fick jag ett sms ang. det inställda flyget och bestämde mig för att återvända till Smulan i väntan på nästa lämpliga och till rimlig kostnad flyg hem. 5 dagar senare åkte jag hem, med en hög kvitton att redovisa.

Jag skickade in min reklamation inkl. bilder på alla kvitton. Inget hände. Strax innan jag åkte ner till Smulan igen i augusti (med SAS den här gången) mailade jag en påminnelse om reklamationen. Ett par veckor senare fick jag svar med beklagande över väntetiden, och kunde jag skicka in kvittobilderna igen? De hade jag förstås inte med mig i min nya dator, så Unga Damen fotograferade och jag skickade in. Inget hände.

I oktober, när jag kommit hem ännu en gång, mailade jag en ny påminnelse. Inget hände, I november fick jag ett meddelande att alla mina utlägg beviljats (fattas bara annat!) och att utbetalning skulle ske "inom rimlig tid."

I december hittade jag pengar på mitt konto, en summa pengar som inte alls stämde med de kvitton jag skickat in. C:a 400 kr fattades ... Nytt mail till Norwegian: summorna stämmer inte!

Idag fick jag svar igen, bara 7 dagar har gått! - "Ursäkta räknefelet. Resterande belopp ska utbetalas inom rimlig tid".

Jag tänker inte klaga alltför mycket på Norwegian, jag gillar det flygbolaget, men 6 månader och så många mail fram och tillbaka är lite för mycket ...

Inga kommentarer: