måndag 25 december 2017

En mycket regnig juldag ...

Vädergudarna har nog inte hört talas om begreppet "en vit jul", tror jag. Vår södra julafton började dagen så vackert med sol och lite dis men gick snabbt över till ösregn. Ösregnet har julparkerat över min lilla stad och öser på utanför.

(julvädret var inte mycket bättre nere på Smulan: 8 grader och regn!)

Igår var jag bjuden till Kollegan och hennes familj på jullunch, det var så mysigt :). Vi åt. Och åt. Och sedan var det dags för kaffe och godis .Efter hemkomsten satt jag nersjunken i soffhörnet  resten av dagen :).Men jag lyckades få i mig en lussekatt (väl-jäst den här gången) framåt kvällen.

Unga Damen, mitt bästa (och enda) barnbarn, video-ringde efter julklappsutdelningen så jag fick höra och se hur glad hon var över julklapparna. Sonen kikade in i bildkanten och vinkade :). Han var rätt glad över sina julklappar, han också.

Idag ska jag på ett litet födelsedagskalas. I alla fall är födelsedagsbarnet litet, hon fyller 2 år idag och är dotter till Sonens relativt  nya flickvän.

Fast först är det dags för lunch med skinka, brunkål, korv och köttbullar.

Inga kommentarer: