onsdag 27 december 2017

Att vara på väg ...

Det pågår ju en mellandagsrea just nu - väldigt frestande! Men eftersom jag har (nästan) allt jag behöver så beger jag mig inte ut i affärerna.

Det behövs egentligen inte heller. Jag får det ena mailet efter det andra om alla fantastiska priser som gäller just nu. Jag känner mig helt o-frestad - tills flygbolagen skickar sina mail, förstås. Jag kan alltså berätta att det släpps en hel del billiga flygbiljetter just nu!

Oemotståndliga erbjudanden om resor kors och tvärs i världen får min längtan att vakna. Jag lyckades (än så länge) begränsa mig till resorna ner till Smulan 2018 och har nu bokat ner-resan i mars och ner-resan i augusti till bra priser. Redan tidigare har jag hemresan i juni bokad, så nu fattas jag bara hemresan i oktober. Där vill jag ha ett lite bättre pris.

     
Bildresultat för flygplan bild

Jag flyger alltid från Köpenhamn, som är min närmaste flygplats, till Grekland. Så här ser mitt reseschema 2018 ut:

Till Smulan 26 mars med SAS - 863 kr (med 23 kg bagage)
Till Köpenhamn 16 juni med Norwegian - 847 kr (med 20 kg bagage och platsreservation)
Till Smulan 25 augusti med SAS - 863 kr (med 23 kg bagage)

Till Köpenhamn i mitten av oktober alltså ännu obokat.

Men nu är jag alltså på väg :)!


(bilden är hämtad från internet: missiongraduates.org)

Inga kommentarer: