fredag 29 december 2017

Pengaflöde

Efter några sparsamma dagar blev jag idag ganska oekonomisk. Åtminstone i pengar räknat.

Min lilla läsplatta, speciellt för e-böcker, hängde sig för ett tag sedan. Jag har tittat runt lite på en ny, men tyckt att prisnivån är för hög för mig - 1500-2000 kr. Så häromdagen chansade jag på att min lokala it-affär (de som alltid fixar min dator åt mig så att den blir precis som jag vill) skulle kunna laga den.

Idag var läsplattan klar för avhämtning, och de hade fixat den! För 395 kr, som ju är en del pengar, men väldigt billigt jämfört med kostnaden för att köpa en ny läsplatta. Tur att jag hittade 2 gratisböcker igår :) (eller i förrgår).

Mamma hörde av sig lite senare och undrade om jag kunde följa med henne för att köpa en ny spis? Klart jag kunde, så iväg medelst buss till Stora Köpcentret och de stora elvaruhusen. Mamma hade redan gjort allt förarbetet, både på nätet och i butikerna, så hon var nere på 2 st att välja mellan. Köpet gick alltså ganska fort!

Tyvärr får hon vänta tills 8 januari på att få den hemlevererad. Den gamla spisen har länge haft en icke-fungerande platta, och sedan några dagar har den två icke-fungerande plattor ... Nu härdar hon inte ut mycket längre ;).

När jag ändå var bland all elektroniken så passade jag på att titta på högtalare. Numera behövs ju ingen stereoanläggning för att lyssna på musik, all musiken finns på internet. Jag hittade en som lät tillräckligt bra, till halva ordinarie pris. Så långt allt väl, men jag fick ändå betala strax under 1000 kr.

Tur jag ordnat gratis pizzor ...


(bilder kommer imorgon)

Inga kommentarer: