söndag 17 april 2016

Söndag på Smulan

Vädret här är underbart just nu - runt 25 grader, klarblå himmel och bara en liten sval vind som gör att det känns friskt i luften. Utom på eftermiddagarna, förstås, då blåser det nästan alltid upp från sydöst.
Bara se, så stilla havet var i morse.

Jag pysslade runt lite med mina nyinköpta blommor efter frukosten - här är min fina ros :)
Efter lunchen på rester begav jag mig på långpromenad, för att testa vad jag orkar med efter "sjukorna" och den borttappade formen och konditionen. Betydligt mindre än tidigare, kan jag säga! Jag gick lite halvraskt bort till Stora Grannbyn, fortsatte förbi den och ut på den backiga vägen som går neråt Södra byn. Ungefär halvvägs går en liten väg ner till en klapperstens-strand. När jag kom fram till vägskälet vände jag hemåt igen - det kändes tydligt att jag inte skulle orka ner och upp igen!
Den sista kilometern hem började benen bli lite darriga ... Tur att jag vände!
90 minuter, för en promenad som inklusive vändan ner till stranden och upp igen brukar ta detsamma! Min ork är inte vad den varit. Kan jag konstatera. Men en härlig promenad i solen fick jag :)

Inga kommentarer: