söndag 17 april 2016

Lördag på Smulan

Jag har haft en härlig helg. Igår tog jag taxibåten över till Stora Grannön, för lite omväxling. Det fick bli taxibåten, som kör istället för Smulanbåten, på samma tider och för samma pris.

Efter lite strosande i Staden där det mesta inte hunnit öppna ännu, tog jag en lång promenad runt "bakkanten" av Staden, upp i backarna. Solen sken och utsikten mot Smulan (och alla andra håll) är så trevlig att titta på :). Min grekiska ö är verkligen en liten Smula!

Promenaden landade vid Stora Snabbköpet. Där fyllde jag på alla förråd jag kunde komma på, det ena tyngre än det andra. Allt packades ner i min lilla Dramaten och en stor strandkasse - men det var tungt! Ganska många kilon, tror jag. Så fortsatte jag till grönsaksaffären där jag plockade till mig några kilon till! Dagens bästa fynd var färska jordgubbar för 9.90/L. Jag köpte 3 liter, 2 till mig själv och 1 som en liten present till Engelska Promenadkompisen. Jag menar, 9.90/L!!
  
Lunch tog jag vid en av hamnserveringarna, där Unga Damen och jag brukar fika med kaffe/milkshake och smarrig cheesecake. Ingen cheesecake alls den här gången ... Men mina armar var väldigt tacksamma för vilan!

Som sista etapp (nu var jag halvvägs till båten) tog jag mig till blomsteraffären. Där hittade jag en svärmorstunga, en jättefin rosplanta, en pelargon och någon konstig som liknar en solros. Fast helt annorlunda :). Om ni förstår?

Sedan släääpade jag alla mina inköp till hamnen, med värkande armar, och tog bilfärjan hem igen.
Jag fick hjälp hem med bärandet - annars hade jag nog inte klarat det!

Ett par timmar senare hade jag hämtat mig och planterade det mesta. Hur fint som helst!



Och så blev det kväll, och ännu en fantastisk solnedgång ...
 


Inga kommentarer: