tisdag 19 april 2016

En skakig ö

Är det inte det ena, så är det det andra ... I söndags hade vi den lilla jordbävningen som fick min stol att uppföra sig besynnerligt, med mig i. I går skakades Smulan om betydligt värre - så där så att hela ön lyfter i en millisekund. Och jag studsar till varenda gång!
Nu var det marinen som övade beskjutning. Jag vet inte vad det är - kanoner, granater ... Men det både hörs och känns och studsas. 20 gånger under dagen, kanske?
Det här händer lite då och då, så inget nytt. Men jag, som alltid tycker att det är bättre att prata med varandra än att skjuta på varandra, tycker nog att den kostnaden kunde läggas på något bättre.

Skjutandet har fortsatt nu på förmiddagen, men inte med lika stora saker som igår. Samma typ av ljud fast lägre, men inga skakningar :). Idag får ön ligga still i värmen.

Vi hade 28 grader igår, och det blir säkert varmare idag!

Inga kommentarer: