måndag 25 april 2016

En gladare cykel

Söndagsutflykt är trevligt :). Jag bestämde mig för att ta ut min nyfina och nypumpade cykel på en tur ner mot andra sidan ön. Vatten, ett äpple och lite överbliven gyros packade jag ner tillsammans med kameran och gav mig iväg.

Efter Stora Grannbyn, ner mot Södra Byn är det inte alls "neråt". Det är långa, sega uppförsbackar fram till en pytteliten gammal kyrka. Därefter går det mestadels brant neråt!. Dvs jag gick en hel del tills jag nådde kyrkan, eller kapellet. Med cykeln.

Utanför finns det stenbänkar där jag slog mig ner med min lilla lunch och mitt vatten. Och vilade!
Det var alldeles tyst därute i pinjeskogen, förutom någon enstaka bil. På andra sidan vägen finns det ett tiotal bikupor, så lite surr kunde jag höra därifrån.

Rätt vad det var kom en man promenerande, honom hade jag cyklat förbi utanför Stora Grannbyn. Han hälsade förstås och pratade på ett tag. Han hade en svenska som granne, berättade han. Efter att ha frågat var jag kom ifrån. Och så skrattade han rätt häpet åt min lunch - som med grekiska mått mätt naturligtvis var väldigt ynklig :).

Här är min cykeltur i bilder. med en avslutande fiskmiddag på köksbalkongen. En härlig eftermiddag, som jag njöt i fulla drag av!


Inga kommentarer: