onsdag 27 augusti 2014

Tänk att ...

Tänk att jag har ett fungerande internet! Nu tror jag på det :). Strax efter lunchtid idag fick jag igång det.

Rumänskorna i bottenplanet har verkligen skött om mina blommor väl under sommaren. De svenska pelargonerna ser lite trötta ut, det kanske blev lite för varmt med grekisk sommar för dem - men de andra har växt enormt! Växterna här ovan satte jag som några små skott i våras. Den lila kommer att ta över havsbalkongen nästa år - om den överlever vintern utan vattning.

Det är fortfarande rejält varmt här, även om jag börjat vänja mig lite. Det fläktar lite för det mesta, det gör livet lättare. Imorgon sägs det att det ska bli 36 grader här ... Eftersom det bara var 32 idag passade jag på att stryka all min rena tvätt - ett svettigt göra!

Jag har släpat hem mera vattenmelon också - 6,4 kg den här gången. Om det blir outhärdligt varmt imorgon så har jag bunkrat upp!

Jag tog mig en promenad bort till grannbyn i slutet av eftermiddagen. Den såg nästan ut som vanligt. Det har öppnat ett nytt postkontor, kombinerat med Western Union och pappershandel tror jag. Det var stängt när jag passerade, så jag får kika in en annan dag. Och Hörncaféet hade stängt - det gick nog inget vidare för den nya ägarinnan. Hon tog över i höstas och stängde i juli.

Inga kommentarer: