måndag 25 augusti 2014

På promenad

Tillsammans med min dator, igen ... Joula Hyresvärdinna ringde "televerket" i förmiddags om den obetalda räkningen, och säger (såvitt min grekiska är riktig) att jag ska få tillbaka mitt internet under morgondagen. Vis av tidigare erfarenheter tror jag på det när jag ser det. Det mesta kan trassla till sig här nere på Smulan :). Och ta ett par veckor extra.

Augustivärmen håller i sig - 34 grader idag och så verkar det fortsätta under veckan. Jag och min nyblivna engelska promenadkompis har trotsat solsken och hetta och promenerat 2 förmiddagar i rad :). Man får gå ganska sakta! Annars är värmeslaget nära.

Mycket mera har inte hänt - utom att jag styrketränar medelst släpande av vattenmelon! Vattenmelonerna är förstås helt enorma här! Jag får köpa halvor - en hel får inte plats i kylen! Den första halvan vägde drygt 6 kg. Det tog ungefär 3 dagar att få slut på den, så idag köpte jag mig en ny halva. Den var "liten", bara 4,8 kg.

Mätt och belåten efter en kycklinggyros ska jag nu förpassa mig hem till balkongen och virkningen. Det är för svettigt på dagtid :).

Inga kommentarer: