onsdag 13 augusti 2014

Att anstränga sig åtminstone lite ...

Det har jag gjort idag. Det är lite lustigt att jag alltid kommer igång bättre (gäller absolut allt här i livet!) när min tid inte är oändlig :). Till mina goda sidor hör min förmåga att skjuta upp till morgondagen. Allt som inte måste göras idag.

Ända sedan i våras har jag varit på gång med att sätta ihop en anspråkslös presentation av mitt grekiska boende - till eventuella hyresgäster. Jag har två väninnor som har möjliga intressenter i vänkrets och bland arbetskamrater, och de är dessutom villiga att göra reklam för min uthyrning. De har bara väntat på något konkret att dela ut ...

Sedan ännu längre har fotoboken om Barnbarnstjejens konfirmation (januari) och 15-årsdag (mars) väntat på att bli designad och beställd.

Idag har jag tagit mig samman, satt mig vid datorn och arbetat lite. Mycket, faktiskt. Det tar sin tid att komponera både fotobok och semesterbeskrivning. Men nu är det gjort! Och i rena farten skrev jag ett brev till företaget som äger byggnaden där jag trillade och slog mig rejält för ett par veckor sedan och muttrade, med bestämdhet. Det ska jag posta imorgon, har jag bestämt :).

Dessutom var jag på morgonpromenad en timme i morse med Promenadkompisen - det ni!

Inga kommentarer: