torsdag 14 augusti 2014

En vit stege

Efter nå't års funderande och smältande bestämde jag mig för att det nog kunde vara fint med en vit (prydnads-)stege i sovrummet, lutad mot den så länge tomma väggen mittemot sängen. Jag har tittat på den länge på Åhléns, men inte förrän nu i sommar fattade jag beslutet.

Och då fanns den inte längre. Nu hade de en (snygg) bambustege - men den var inte så vit ... Och det var ju en vit jag behövde. När en vit stege inte fanns att hitta längre uppgraderades den genast från kategori "vill ha" till den högre kategorin "behöver".

Så jag har letat på nätet lite här och där utan att hitta den typen jag ... behöver.

Idag begav jag mig ner till Malmö, och passade på att gå på sta'n när jag ändå var där. Jag hittade min stege :). På Åhléns där hade de flera kvar, men jag behövde ju bara en. Ihopskruvad och klar står den nu fint mot väggen där den hör hemma, med något klädesplagg hängt över en av stegpinnarna.

Jag köpte nästan inget annat. Bara lite garn. Ekologiskt bomullsgarn i mjuka färger, som nog ska bli ett kuddöverdrag.

Inga kommentarer: