måndag 18 augusti 2014

Hösten stannar ...

Solen sken i morse, men det blåste fortfarande ordentligt! Se'n har det kommit några rejäla skurar under dagen.

Jag har pysslat vidare, jag. Dagens lista innehöll fika med Kollegan, virka färdigt grytlappsbeställningen och paketera den (ivägskickandet fick vänta tills imorgon - det spöregnade!), få snabbesök av Barnbarnstjejen som lämnade tillbaka min läsplatta och så rensa lite i kyl och frys för att hitta ihop till en middag :).

Mitt i allt detta anlände dagens post med trevliga saker: 100 kr presentkort från en panel, några gratistamponger (till Barnbarnstjejen), 10% rabattkupong på Citygross och ett par rosa handledsvärmare som ska ges i present. De kostade ursprungligen 199 kr, de var nersatta till 119 och jag fick 80 kr i bloggrabatt = 39 kr.

Dessutom ringde en trevlig man från fastighetsbolaget som förvaltar buss-och tågstationen där jag ramlade för några veckor sedan och bad om ursäkt för att jag råkat så illa ut. (visst berättade jag att jag skrev ett muttrande brev till dem i förra veckan?) Alla ekonomiska ersättningsanspråk skulle prompt gå via både mitt och deras försäkringsbolag - det var lättare så! Då påpekade jag försynt men bestämt att det inte var för mig det blev lättare, precis ...
Då erbjöd han mig några biobiljetter, någon cd-skiva och några glasskuponger som plåster på mitt såriga knä - och jag tackade och tog emot, förstås. Det ska bli spännande att se vad som kommer ...

Jag har inte strukit. Jag har inte växlat pengar. Jag har inte putsat fönster - just den punkten har halkat ganska långt ner på "att göra"-listan eftersom det verkar regna tills jag åker. Jag är inte jätteledsen.

Nere på min Smula ska det bli 34 grader på torsdag och 35 på fredag. Det står med röda siffror på vädersajten jag tittar på.

Inga kommentarer: