torsdag 28 augusti 2014

Månleende

Jag har just kommit in efter en stund på balkongen mot havet. Där har jag tittat ut över solnedsgång-himlen och njutit i fulla drag. Tillsammans med min virkning, förstås. När det mörknat och jag gick in, då hittade jag en liten månskära som log ner mot mig, på kökssidan av huset. Av någon anledning påminde det mig om att vattna blommorna!

Nere på gatan hördes det "klippetiklopp, klippeliklopp" från en av häst-och-vagnarna som passerade förbi med en turistfamilj i.

Och nu tänker jag att det jag gillar allra mest här nere på Smulan är att det är så olikt Sverige :). Här får jag helt andra upplevelser även i det lilla, vardagliga.

Tidigare idag begav jag mig upp till Hotellets pool för att kolla läget. Jag blev ordentligt hälsad på och välkomnad tillbaka. Tyvärr blev det ingen simning - de har fortfarande i extra klor pga det är så många badande. Och jag vill inte få klorutslag! Det fick jag förra året och fick hålla mig inne i flera dagar - hemskt, var det! Jag får kika dit igen efter helgen.

Däremot har jag promenerat tillsammans med engelska W idag också. I 34-gradig värme, och utan små vindfläktar. Imorgon ska vi slå på stort och gå lite längre.

Min största glädje just nu är annars mitt senaste inköp: Fläkten. Med stort F. Så här ser min älskling ut: 

Inga kommentarer: