söndag 17 augusti 2014

Idag anlände hösten

Det har regnat och blåst här i nordväst-Skåne hela dagen, utom korta stunder då det blåst och regnat istället. En innesittardag från morgon till kväll. Uppskjuten morgonpromenad, som framåt kvällen fick ställas in helt och hållet. För att inte bli helt försoffad cyklade jag hundra tag, liggande i sängen. Det låter lite slött, förstås, men magmusklerna får verkligen jobba! Och så tio armhävningar mot köksbänken också.

Istället har jag virkat. Och diskat. Och strukit halva högen av ren tvätt. Pysslat lite vid datorn. Pratat grytlappar med beställaren. Också pratat med både Promenadkompis, Mamma och Barnbarnstjej i telefon. Ätit lite konstigt sammansatt mat - jag måste ju tömma kylen innan jag åker :). Matsedeln brukar bli konstigare och konstigare ju närmare avresan kommer ...

Och så har jag virkat igen :).

Inga kommentarer: