måndag 22 maj 2017

Regn och militärer

En lite mysko rubrik, förstås. Men det är dagens händelser.

Regnet föll i natt, massor av det! Starka vindar hade vi också, som förde oväsen både här och där. Det var inte helt lätt att sova trots min nya madrass. Dessutom drev vindarna regnet rakt in i mitt sovrum trots den takförsedda balkongen utanför, så jag vaknade vid halv 3-tiden av att det stänkte upp på mitt ben! Då hade det nog regnat mera vågrätt än lodrätt ett bra tag - den fördragna gardinen var helt blöt och jag hade en stor vattenpöl på golvet innanför (den öppna) balkongdörren.

Men i morse sken solen igen :) Morgonpromenad med Engelska Promenadkompisen, lite hushållsarbete och sedan upp till Hotellpoolen för lunch och simning. 500 meter blev det idag, jag känner mig lite otränad! Kallt men skönt, så kan man beskriva den simturen ;).

Grekiska militären har haft övning idag. 5 gånger har de avfyrat något som gör att ön skakar till rejält. Lika rädd blir jag varje gång! 4:e avfyrningen kom exakt när jag satte foten på första trappsteget här hemma - det var inte lätt att hålla balansen samtidigt som jag studsade!

Inga kommentarer: