söndag 21 maj 2017

Glada olivträd

Åska och regn, det är det väder vi har här nu på kvällen. Hemma i Sverige brukar det ju vara bönderna som är de som gläds åt regnet - här är det olivträds-ägarna! Utan regn dålig skörd, och det har varit en väldigt torr vår. Sedan jag kom ner för 2 månader sedan har det bara regnat ett par gånger eller så.

Mig gör det inte så mycket, jag har ju soligt och varmt för det mesta! Det är skönt med en lite sämre väderdag då och då. Allra mysigast är det när det regnar från sydväst, då kan jag sitta på min havsbalkong och läsa (det kan jag inte idag, fel håll).

I eftermiddags gick jag upp till Hotellpoolen för att virka, äta lunch och ev simma. Virkning och fruktsallad blev det - men ingen simning! Vattnet var kallt. Jag simmade ju förra veckan, men då var det betydligt varmare även om jag inte precis skulle beskriva det som varmt ;). Men det regnade häromkvällen och natten också, det kyler ner poolen direkt.

Plötsligt dök det upp bekanta :). En mamma från Gotland, med två döttrar (eller 1 dotter och en kompis) och sin egen mamma som jag träffat flera gånger tidigare. Nu var det tre år sedan sist. Det blir en gemensam middag endera kvällen. Det ska bli riktigt skönt att prata svenska i flera timmar ...

Inga kommentarer: