onsdag 31 augusti 2016

Sista dagen i augusti

Och den sista egentliga sommardagen - imorgon är det september och höstmånad.

Jag har nyss strosat hem genom byn i ljum, mer än ljum, kvällsdoft med cikadorna som spelar. Och nattsvart himmel med små stjärnblänk.

Ikväll har jag tillbringat några trevliga timmar uppe på Hotellets taktaverna, tillsammans med mina Bokbytare :). Mycket resprat, förstås! Över väldigt goda grillade lammkotletter, dessutom. Utsikten där uppifrån är så fin, med Stora Grannön som ligger bara en bit bort, fastlandet och så det svarta havet där det pilar små båtar fram och tillbaka. Och varmt - inte mycket under 30 gr och klart över 25!

Imorgon tar jag lilla ö-båten över till Stora Grannön. Där ska jag posta ett grytlappspaket hem till Sverige och storhandla i Stora Snabbköpet - allt sån't som inte går att köpa här. Jag har en liten lista :). Förstås. Jag har nästan alltid en lista.

Innan idag var jag uppe vid Hotellpoolen och simmade lite, för första gången sedan i juni. 29 gr i vattnet! 500 meter simmade jag. Jag går ut lite försiktigt i början ...

Inga kommentarer: