tisdag 20 september 2016

Små påminnelser :)

Några gånger de senaste veckorna har jag blivit påmind om att det har ekat lite här inne ett tag :).

Jag har helt enkelt kommit av mig, tror jag. Det har inte blivit så mycket annat gjort heller, kan jag säga! Lat är nog ordet - ganska berättigat, kanske, efter en intensiv sommar. Men tråkigt! Jag behöver lite rörelse i livet för att må gott, både fysiskt och psykiskt.

De senaste dagarna har jag dock börjat röra på mig igen - i söndags tog jag bussen ner till den fina badviken nere i Smulans sydvästhörn och simmade i havet (ganska varmt!) flera gånger. Det var en härlig dag i skuggan under ett parasoll. Med bok och virkning, förstås!

Igår gick jag en lång och rask morgonpromenad på egen hand - och joggade! Kanske så långt som 500 meter - det känner jag mig stolt över :). Jag kunde till och med fortsätta promenaden efteråt. Att ta mig ur sängen i morse var däremot inte helt enkelt! Kallas träningsvärk ...

September är den mest sociala månaden här tror jag. Vänner och bekanta kommer och far hela tiden här. Jättekul! Bokbytarna är här nästan hela månaden, vi har både ätit några goda middagar tillsammans på olika tavernor och fikat här hemma hos mig. Just nu är flera vänner här från olika håll i världen, så det blir mycket pratande!

Det ska strejkas här igen, båtarna den här gången. Så på torsdag och fredag kan vi inte ta oss varken från eller till Smulan. Om vi inte i smyg bokar någon av de lokala taxibåtarna, förstås. Som alla andra här på ön gör ...
Under båtstrejken i våras blev de båda två, i olika hamnar upptäckta som varande strejkbrytare, satta i fängelse över natten och taxibåten beslagtagen. Den fick sedan lösas ut mot höga avgifter/böter! Men jag är rätt säker på att de gick med rejäl vinst ändå ...

Inga kommentarer: