fredag 23 september 2016

Två filtar kallt

Det regnade och det regnade och det regnade. Hela natten igenom. Blåste nordligt kallt gjorde det också, för första gången i höst fick jag stänga balkongdörren nästan helt när jag lade mig.

Och jag blir lika förvånad varje gång det händer - hur fort ett grekiskt hus kyls ner. Filten jag hade över benen i går kväll fick följa med in i sovrummet, där var det "bara" 22 grader. När jag vaknade till i morse vid 4-tiden frös jag ändå, så ännu en filt kom på.

När jag berättade det för mamma idag utropade hon: Två filtar kallt, minsann! En rolig temperaturangivelse :).

Solen återvände i morse, men det känns tydligt att vädret slagit om och blivit mera höstligt. Poolvattnet var betydligt svalare idag också, jag blev riktigt kall under simturen. Och ikväll fick jag ta på mig kofta när jag gick ut för att äta middag med Bokbytarna som åker hem i morgon. Den behövdes!


Inga kommentarer: