torsdag 22 september 2016

Det regnar!

Ganska mycket.
Från sena eftermiddagen och framåt har det regnat mestadels, bara skiftat i intensitet mellan hällregn och slagregn :). Tur vi hann med vår promenad i morse,

Jag vaknade tidigt idag, redan vid halv 6. De som försökte sova lite längre kom nog ganska snabbt upp ur sina sängar redan vid 7, då började det blixtra och mullra över Stora Grannön. Bara några minuter senare var det rakt ovanför vår lilla Smula, där det small (och oj, vad det small!) till samtidigt som blixten lyste upp berget - jag lyfte ett par centimeter från stolen! Det kan inte ha varit många som sov genom det.

Tro det eller ej, men jag sitter här i min kökssäng med en filt om benen! Med virkning och vindruvor. Virkningen är det en gnutta bråttom med - jag skulle ha postat den från Stora Grannön i morgon. Men jag hann inte färdigt, så nu åker jag över dit på lördag istället.

Vindruvorna hade Bokbytarna med  sig när de kom på förmiddagskaffe idag, odlade här på ön. De hade fått alldeles för många av sin hyresvärd, de skulle inte hinna äta upp dem. Sådana problem har då inte jag - goda saker hinner jag alltid äta upp :).

Det där förmiddagskaffet varade ända till 14-tiden, härliga timmar på min havsbalkong. Man hinner avhandla mycket på några timmar! Bytte böcker gjorde vi också, förstås. Det var ju Bokbytarna som var här :).

Inga kommentarer: