tisdag 30 augusti 2016

31 grader på Smulan

Och det är inomhus. Nu. När klockan är över 8 på kvällen - det är varmt, det! Jag är glad att jag får in en liten kvällsbris, annars hade jag nog storknat.

Det har varit ett par trötta dagar, utan särskilt mycket aktiviteter. I går natt sov jag 10 timmar och lyckades ändå sova middag en timme. Lördagsnatten blev det däremot mindre sömn, strax efter att jag lagt mig vid halv 11 startade ett glatt och högljutt party på en av tavernorna nere vid stranden. Det partyt fortsatte tills jag somnade vid 1-tiden och var glatt och högljutt när jag vaknade till vid kvart i 4 :). Kvart i 6, när jag gick upp på toaletten var det i alla fall tyst.

Det partyt kan ha varit en bröllopsfest, i söndags passerade jag kyrkan i Stora Grannbyn strax efter vigseln. Jag missade brudparet, men bilen såg jag, vackert blomsterdekorerad.

Idag har jag börjat röra på mig igen :). Morgonpromenad med W, vattenmelon till mellanmål och sedan travade jag iväg till poolen. Där hittade jag mina nya vänner (från i våras), A och N, åh så roligt! Den här gången har de med sig sin vuxna dotter. Vi fick så mycket gemensamt ganska omedelbart - vi var mitt i processen att köpa hus/lägenhet. Jag i Sverige och de på Irland. Mycket designintresserade är vi alla tre också!

Så det blev inget simmat idag, trots min nyinköpta baddräkt. Istället har jag suttit i poolbaren och pratat över en hel del te i 4 timmar :).

När jag till sist begav mig hemåt hittade jag Bokbytarna på vägen :). Inte PÅ vägen, men de hade sin svenska flagga uppsatt vid sitt lilla takhus, och jag kikar ju nästan alltid uppåt när jag passerar det hörnet. Vare sig de är där eller inte! De kom i söndags, något som jag säkert skrivit upp någonstans som jag glömt under sommarens flytt- och renoveringsbestyr. Imorgon kväll ska vi äta middag tillsammans, en väldigt trevlig tradition.

Nu ska jag fortsätta titta på en (för mig) ny TV-serie, Body of proof. Och virka på, jag har en beställning eller två att få klar!

Inga kommentarer: