fredag 12 augusti 2016

Mitt nya dubbelliv

De senaste dagarna har det börjat sjunka in - jag har flyttat. Och livet tar en lite ny vändning, Det är alltid spännande (åtminstone när det är positiva vändningar).

I fysiska meter räknat är flytten inte så stor, ca 50 m till grannhuset (och nästan lika mycket i höjdmeter!). I "mentala meter" är flytten däremot större. Ett stort livskliv!

Jag har hittat en riktning, tror jag. Väl behövd efter ett antal års vilsenhet pga sjukdomar som vände upp och ner på det liv jag levde och trivdes med. Men efter myckna funderingar och processande och experimenterande så bygger jag nu mitt fortsatta liv.

Det finns en stor symbolisk komponent i ett bostadsbyte, tror jag. För mig har det inneburit att jag sorterat och rensat ut, skänkt, sålt eller kastat det som jag inte längre behöver. Jag fortsätter nu livet med ganska många kilon lättare packning :) Det känns så väldigt bra! Och lättare :).
Och jag fortsätter livet i en ljus och vacker lägenhet där jag valt ut varje färg, tapet och möblemang.

Jag har ställt mig stadigt igen - med ett ben i Sverige och det andra i Grekland. Jag kan oroa mig mindre för ekonomin.

Min Unga Dam blir vuxen nästa år, och blir allt mer självgående. Sonen lever ett stabilt liv med ett jobb som han älskar och är duktig på. Det gör det mycket lättare för mig att välja som jag gör.

(fortsättning följer)

Inga kommentarer: