lördag 20 augusti 2016

Före och efter och snart på väg

Eller åtminstone någonstans ungefär halvvägs? Här kommer den senaste månaden i bilder!

Inflyttningsdagens förmiddag  - vardagsrummet




                                                                             5 timmar senare

Första kvällen i mitt nya bo, jag sov senare inklämd mellan soffa och tapetbord :)









                                                                                          
                                                                          Jag hittade sovrummet så småningom!                         (jag sa väl att jag råkade sälja min säng?)

Hallen,  låtsat färdig :) Jag ska bara ha ett nytt golv och få bort rullen med mitt nya köksgolv.

Kökets väg från kaos till (inbillad) reda



Även här fattas det en hel del - som golv, skåpsbygge och lackning av köksluckor ...

I söndags bestämde jag mig för att lägga pussel:

Med soffan ... Sönderplockad och ihopskruvad igen - däremellan hamnade diverse damm och spindelväv i dammsugaren. Och ja, jag fick ihop den igen! Inte en enda bit över ;).

Idag har jag packat min resväska inför Greklandsresan på torsdag - nästan klar! Däremot har jag råkat bli av med väskan jag brukar ha som handbagage - den finns inte. Undras om jag inte tog hem den senast?

För övrigt kämpar jag nu med att få en massa smådetaljer klara till torsdag.










2 kommentarer:

Lisa sa...

Ojoj..nu har jag missat en hel del på grund av att jag inte har varit in här och skrivit något.
Du har fått i ordning på ditt hem och nu är du väl på Smulan, vad jag förstod. Hoppas din sommar varit bra och att du får en underbar tid på Smulan :-) Hur länge blir du där nu?

Mitt grekiska liv sa...

Jag är på Smulan :), till 10 oktober. Se'n ska jag hem och renovera färdigt! Just nu är jag utan golv, tror jag :)