onsdag 24 augusti 2016

Puh!

Jag har äntligen ramlat ner i soffan en stund. Full fart från morgon till kväll i 2 månader - det kräver sin kvinna ...

Idag har jag målat sovrumslister och sovrumstak. Fyllt i med färg på ett antal mindre ställen runtom i lägenheten, ställen som behövde lite omtänksamhet till för att bli riktigt färdiga. Jag har också varit på tippen med tapet- och färgrester, lämnat över blom- och postansvar (med vidhängande nycklar) till Kollegan och faktiskt hunnit sitta en go' stund på ett lokalt fik med grönt te och en smarrig scones.

Till apoteket, som fått fel recept och optikern som inte hade fixat fram mina nya glasögon i tid.
Hem i rasande fart och ringde vårdcentralen och begärde fram nya recept! Rätt så rasande inombords också ;).

Mamma kom resandes med buss från Stora Grannstaden - bärandes på flera kilo Victoriaplommon :). De hon hade med sig i förrgår (1½ kg) var slut, så hon gjorde en verkligt behjärtansvärd insats.

Jag har tömt kylen, varit på återvinningen, burit upp en hel massa färgburkar till vinden och flyttat en kökssoffa, ett köksbord, en rejäl ekhylla och ett skrivbord från sina väldigt fina platser in till vardagsrummet. Det var den hemtrevnaden det ...

Sonen begärde nämligen tömda rum inför golvläggningen han ska syssla med medan jag bor på Smulan ett tag :).

Mitt i allt detta dök Unga Damen upp för att hämta ut ett klädpaket jag beställt åt henne. Med kompis. Just då satt jag i telefon med min bank och försökte reda ut lite fel med mitt bolån - inte rätt läge att komma in glatt hejande! Efter att jag meddelat detta ganska barskt var jag ju jätteglad över att hon kom :). Jag blev förlåten - och hade sådan tur att hon och kompisen nystade garn åt mig. Väldig tur att jag kom på nystandet innan jag åkte!

I morgon bitti ska jag stiga upp 04.45 och bege mig mot flygplatsen. I morgon kväll är jag på Smulan :)

Inga kommentarer: