tisdag 9 augusti 2016

Det börjar likna något ...

Idag har jag tapetserat färdigt köket :). Det betyder att vardagsrum, hall, badrum och kök är sådär i princip färdiga - vilken lycka!

Om sovrummet har jag sagt hela tiden att det får vänta tills alla andra rum är färdiga. Så helt enligt plan är det inte ens påbörjat :).

Men naturligtvis - att tapeterna är uppe innebär ju inte att ett rum är helt färdigt. Förstås.  Det råkar alltid bli lite småsaker över. Ibland lite större också!

Badrum - saknar ny toalett och nytt handfat, och ska putsas till lite i skarven mellan väggfärg och takfärg.

Hall - ska få ekparkett medan jag befinner mig på Smulan. Hatthylla ska skruvas upp när Sonen hinner. Och porttelefonen fungerar inte.

Vardagsrum - ska få nya fästen till gardinstången, elementet ska målas och listerna runt fönstret ska spikas dit igen (de är nymålade och fina). Här ligger det också en divandel till soffan - den sorterade jag bort som utsliten, men fick en ljus återvinningsidé - att klä om den och ställa i ena änden av vardagsrummet. Som mys-eller läshörna.

Kök - nya lister ska upp runt kyl/frys. Och målas. Nytt vinylgolv ska läggas (av mig och Sonen). Gardinfästena ska skruvas dit ( min fingerkraft räcker inte till). Kökssoffan ska målas och dess lock ska kläs om. Det fattas också ett nytt fack bredvid spisen (Sonen ska bygga) och nya bänkskivor.

Sedan vore det väldigt bra om jag gick och köpte mig en köksstol också. Igår sålde jag äntligen mitt gamla köksbord med stolar - så nu har jag inget att sitta på!

Nu ska jag virka grytlappar i rasande fart - en tidigarelagd beställning har ställt till det för "min" designer och därmed för mig!

Inga kommentarer: