tisdag 2 augusti 2016

Olycksfågel

Det är jag för närvarande! Har nog att göra med att jag är lite trött ...

Mitt vänstra öga har äntligen läkt efter alla skräp jag haft, och jag var på sista ögonsalva-dagen idag.

Jag hade en riktigt bra dag, med småstök och storstök och lite extra knivig tapetsering i hallen (gick lättare än jag trodde), och så åkte jag in till Stora Grannstaden för att säga hej då till Unga Damen och Sonen och låna deras bil medan de är borta. De åker nämligen till Smulan i morgon bitti :).

I rask takt svängde jag runt hörnet på deras hus - och föll handlöst! Jag snavade på en hög kant på den ny-asfalterade gångbanan längs huset. Inte en chans i världen hade jag att ta emot mig, så jag föll mot sidan och landade med (vänstra!) sidan på huvudet först, med hela min tyngd. Glasögonskalmen bröts av, bågen skar ett djupt jack strax under ögonbrynet. Ögonbryn är kända för att blöda! Och det gjorde det!

Jag fick hjälp av ett par som gick precis framför mig, och sedan kom en granne nerrusande med en hushållsrulle och desinfektionsmedel. Jag ringde darrigt till Sonen som kom rusande med Unga Damen - så fick jag skjuts till akuten. Öron-, näsa, hals denna gången. Efter 4½ timmes väntan blev jag sydd med 3 stygn och fick rådet att undvika sol i ansiktet de närmsta två månaderna ... Haha. Om 3 veckor åker jag till Smulan. I 2 månader.

Nu är jag hemskjutsad av Sonen och känner mig lite mörbultad. Undrar om jag vaknar med en blåtira i morgon?

Inga kommentarer: